MEDIEBLOGGEN

Denne blog er ikke længere aktiv, da vi fremover skriver indlæg på www.mediacom.dk, hvor du kan tilmelde dig vores nyhedsbrev.

torsdag, oktober 12, 2006

Avisen.dk får roser af MediaCom

Artikel i Berlingske Tidende d. 9/10-2006 - Af Catrine Madelaire
Nyhedsavisens hjemmeside - avisen.dk - får roser med på vejen fra et af Danmarks største mediebureauer. Der er kun enkelte tidsler at finde i buketten.
"Aktuelt bringer deres engagement i online dem hestelængder foran konkurrenterne på husstandsomdelte gratisaviser (eksempelvis Dato & 24timer), og det mener vi signalerer visioner og handlekraft, som er værd at hole øje med," siger Henrik Løwe, Interactive Director i Mediacom.
Han henviser blandt andet til, at hjemmesiden opfordrer læserne til at kommentere på artiklerne. "Det er en god idé, at folk kan kommentere. Det kan der komme meget redaktionelt godt ud af. Og det kan også gøre det mere unikt i forhold til de andre aviser," vurderer han og peger yderligere på dagens billede og dagens video som eksempler på noget, der kan gøre siden unik.
Derudover er hjemmesiden nem at gå til, det er pænt og ikke for rodet. Og generelt virker det som om, Nyhedsavisen forstår, at der skal opdateres jævnligt, mener Henrik Løwe.
"Det er et vigtigt parameter for at drive trafik til siden og sørge for, at brugerne kommer igen", siger Henrik Løwe, der til daglig håndterer kunder som Danske Bank, TDC og SAS.
Han har ikke mærket nogen interesse fra annoncørernes side endnu, men det er helt normalt:
"Det er en klassiker, når der startes et nyt site. Der går altid en rum tid, inden der kommer interesse," siger han og peger på, at hvis Nyhedsavisen kan løftes, hvis de forstår at udnytte print og online-medierne parallelt og på deres egne præmisser.
Tidslerne består af et 468x60 pix. banner på forsiden, som ifølge Henrik Løwe er et gammelt og slidt format.
"De fleste sites kører med større format - 728x90 pix - som er mere eller mindre standard i dag. Synligheden er derfor ikke optimal på denne placering," siger han.