MEDIEBLOGGEN

Denne blog er ikke længere aktiv, da vi fremover skriver indlæg på www.mediacom.dk, hvor du kan tilmelde dig vores nyhedsbrev.

tirsdag, januar 02, 2007

Årets vigtigste person: Dig

Time Magazine benyttede december måned til at se tilbage på det forgangne år og udpege årets vigtigste person. Og vinderen er denne gang hverken at finde blandt præsidenter eller fredsforhandlere. Vinderen er dig, den interaktivt-involverede internet-bruger.
2006 blev på mange måder et gennembrudsår for internet-baserede samfund og netværker. Universer som hurtigt voksede sig store pga. mange små, individuelle bidrag. Wikipedia, MySpace, Second Life og YouTube er blot de mest iøjefaldende, men der er langt flere af slagsen. Og de har betydning. På den baggrund har Time Magazine besluttet, at årets vigtigste person er dig.
Begrundelsen lyder: “For seizing the reins of the global media, for founding and framing the new digital democracy, for working for nothing and beating the pros at their own game, TIME's Person of the Year for 2006 is you.”

”Vi er i Mediacom Interactive enige i, at de aktive internet-brugere og ikke mindst de universer, de sammen skaber, er blevet meget betydningsfulde i løbet af 2006. Denne udvikling vil vi se fortsætte i 2007, hvilket ikke mindst medvirker til at gøre internet-annoncering endnu mere spændende og relevant at beskæftige sig med,” vurderer Henrik Løwe, Interactive Director.

Læs hele artiklen fra Time Magazine her.