MEDIEBLOGGEN

Denne blog er ikke længere aktiv, da vi fremover skriver indlæg på www.mediacom.dk, hvor du kan tilmelde dig vores nyhedsbrev.

onsdag, januar 04, 2006

Ser brugerne overhovedet dhtml-reklamer på nettet?

Af Henrik Løwe
I vores nyhedsbrev den 24.10.05 sendte vi artiklen ud om annoncørens stigende efterspørgsel på kreative formatløsninger. Artiklen kan læses her:
Mere mod i internetannoncering
For at opnå et validt svar, har vi i samarbejde med
Grey Sync. Research
lavet en eyetracking test på 5 personer, så vi kunne få en pejling af, om hvad vores logiske sans fortæller os.
Logikken siger, at enhver bruger vil lægge mærke til, hvis et objekt pludselig bevæger sig henover en website, som brugeren lige har klikket sig ind på. Ved hjælp af eyetracking teknologien kan vi får et realt svar, om det så også passer.
De 5 uvidende testpersoner, som blev præsenteret for Dhtml reklamen reagerede alle efter hensigten og registrerede og fulgte det bevægende objekt på skærmen, mere end der blev fokuseret på resten af websidens indhold.

Dhtml testreklamen kan ses live her: Gif-animation
En analyse på 5 testpersoner giver naturligvis ingen 100% valide data, men Grey Sync. Research har gennem flere eyetracking analyser fået bekræftet at 5 testpersoner faktisk er nok til at give en ret seriøs resultat og da 5 testpersoner stort set giver samme resultat som en test på 20 personer.

Se argumentation her:
Powerpoint-præsentation