MEDIEBLOGGEN

Denne blog er ikke længere aktiv, da vi fremover skriver indlæg på www.mediacom.dk, hvor du kan tilmelde dig vores nyhedsbrev.

lørdag, maj 19, 2007

MediaCom og TDC afprøver InGame reklamer

MediaCom har netop afviklet den første dynamiske InGame kampagne i Danmark, der kørte på tværs af flere spiltitler til både Xbox og PC.

Kunden er TDC Mobil og kampagnen var et pre-order tilbud på Nokia’s N95.

Når spillerne færdes rundt i spillet optræder TDC på alle tænkelige naturlige reklamepladser, herunder billboards; lige fra de store ved vejsider, til bænke, busholdepladser, osv og indgår som en integreret del af miljøet.

Reklamer placeret i spil er en af mange nye digitale trends på annoncemarkedet, hvor annoncører efterspørger nytænkning for at kunne følge deres kunder ud i den digitale medieverden.

Mediacom har som de første i Danmark gjort brug af Massive’s teknologi til at afvikle dynamiske annoncer i spil. Det betyder, at bureauet aktiverer annoncerne, når kampagnen går i gang, og stopper aktiviteten samtidig med, at hele kampagnen slutter. Bureauet bruger geotargeting, således at det kun er danske brugere, der ser reklamen i spilleuniverset.


”Det nye er, at vi nu kan anvende InGame reklamer langt mere effektivt og praktisk håndterligt” siger Christian Godske, der bærer titlen Digital Evangelist - hvilket er en nyoprettet funktion hos MediaCom, der sikrer at bureauet er på forkant med den digitale udvikling og leverer de mest innovative digitale løsninger til kunderne.

Tidligere var placering af annoncer i spil afhængig af, at spiludviklerne permanent placerede annoncen i spillet, hvilket ikke gav den fleksibilitet og målbarhed, der er ønskværdig. Danmarks beskedne størrelse sprogmæssigt var også en hæmsko for at placere annoncer i spil på den måde.

Nu er det kun kreativiteten, der sætter grænser for, hvorledes annoncer kan optræde i spil.

”Vi kan nu målrettet lægge kampagner ind i flere spiltitler og placere disse på steder hvor der også optræder reklamer i den rigtige verden. Fra billboards, til pizzabokse, plakater, biograf lærreder osv. Vi placerer dem blot i en virtuel spilverden. Derved opnår vi en meget realistisk integration af budskabet og bidrager samtidig til at gøre disse spil meget troværdige og autentiske”

Det er stadig begrænset hvor mange personer i Danmark man kan nå via InGame advertising. Ud af den samlede befolkning (12+) er det ca. 22% der spiller PC- eller konsolspil hyppigere end 1-2 gange om ugen, men kigger vi isoleret på f.eks. unge mænd i alderen 15-24 år, spiller næsten 30% dagligt!

Målbarheden og effektdokumentation er endnu under udvikling, men Mediacom finder mediet interessant, fordi kvaliteten af den eksponering, brugerne får, er meget høj.
”Den opmærksomhed og indlevelse som forbrugeren dedikerer til sit spil, fås ikke mange andre steder i det traditionelle medieforbrug”, påpeger Christian Godske.

Klik her og se demo af kampagnen:
http://www.mediacom.dk/mcdk/TDC_Mobile_demo_small.wmv

Flere oplysninger, kontakt: Christian Godske

1 Comments:

At 7:58 PM, Anonymous Anonym said...

Ingame-reklamer er unægteligt interessant, men jeg bliver nødt til at spørge: Hvordan i alverden kom I på jobtitlen Digital Evangelist? Som I sikkert har slået op i en ordbog, betyder evangelist en "person, der forkynder evangeliet" - ved at sætte "digital" foran, ender I en med en person, der skal sikre "at bureauet er på forkant med den digitale udvikling og leverer de mest innovative digitale løsninger til kunderne". Det lyder umiddelbart som en klassisk marketing-hjerneblødning, men der må da ligge en god historie i det påfund - do tell!
vh
Renée Jessen (renee.jessen@adr.dk)

 

Send en kommentar

<< Home