MEDIEBLOGGEN

Denne blog er ikke længere aktiv, da vi fremover skriver indlæg på www.mediacom.dk, hvor du kan tilmelde dig vores nyhedsbrev.

tirsdag, maj 09, 2006

Fokus på ibyen.dk

I mange år har aok.dk været annoncørernes eneste mulighed for at nå de kulturinteresserede københavnere på nettet. Mediacom Interactive drejer projektørlyset mod den nye konkurrent fra JP-Politikens Hus og analyserer websitets første måneder i verden.
Af Nikolai Johnsen

- Vi har i Mediacom Interactive en solid tro på, at ibyen.dk vil få opbygget en langt større mængde brugere, end det er tilfældet nu. Men på nuværende tidspunkt mangler websitet endnu at bevise, at det kan hamle op med aok.dk’s brugerantal, siger Interactive Planner, Anders Clausen.
Philip Cavling Monberg fra Politikens Hus udtaler, at det på sigt er mediehusets ambition at opnå et brugerantal, der ligger over aok.dk. For at dette kan blive en realitet, mangler websitet ca. 60.000 brugere, idet aok.dk med sine 108.000 brugere opnår en 30.-plads på FDIM’s liste over Danmarks mest besøgte websites.
- På nuværende tidspunkt har vi 45.000 brugere og en opadgående kurve. Vi satser på, at en kraftig brug af billeder og vores dedikerede journalister kan være med til at drive udviklingen i en positiv retning, udtaler han.
I den nuværende situation skal annoncører vælge mellem de mange kreative annonceringsmuligheder på ibyen.dk og en stærk brugerskare på aok.dk. Derudover har aok.dk et stærkt brand på nettet gennem adskillige års tilstedeværelse, mens ibyen.dk til at starte med kan lukrere af at overføre kendskab fra printudgaven af Politiken og partnerskabet med TV2/Lorry.
- På sigt håber vi naturligvis, at konkurrencen mellem de to københavnere kan påvirke hinanden positivt. Dels ved at kigge hinanden over skulderen med hensyn til annonceringsmuligheder, men også med henblik på at vænne de kulturelle byboere til at bruge nettet som den primære kilde til inspiration, siger Anders Clausen.

1 Comments:

At 2:02 PM, Anonymous Anonym said...

Kanon artikel...

 

Send en kommentar

<< Home