MEDIEBLOGGEN

Denne blog er ikke længere aktiv, da vi fremover skriver indlæg på www.mediacom.dk, hvor du kan tilmelde dig vores nyhedsbrev.

mandag, juni 19, 2006

Online-mediet er på vej ind i en ny fase (web 2.0)

Medieforbrug har før i tiden været envejs. TV sender programmer og reklamer ud til folk, der tager imod. Det gælder også for internettets fase 1 (web 1.0), hvor f.eks. aviser lægger en færdig nyhedspakke ud.

Men tiderne skifter, og bringer os ind i en ny fase (web 2.0), hvor yngre brugere på internettet har ændret adfærd, fordi de er langt mere habile webbrugere. Man skaber selv det indhold, man ønsker at forbruge, man vælger og vrager blandt alle de tilbud der findes. Når man selv helt kontrollerer sit indhold, giver det også grundlæggende flere udfordringer for annoncører. Både til indholdet og relevansen i et reklamebudskab – og ikke mindst til underholdningsværdien. Og så handler det om at målrette reklamen til de omgivelser, brugeren findes i.

Mediacom har samlet ny viden om denne udfordring og løsninger.

Vil du vide mere, så kontakt henrik.lowe@mediacom.dk