MEDIEBLOGGEN

Denne blog er ikke længere aktiv, da vi fremover skriver indlæg på www.mediacom.dk, hvor du kan tilmelde dig vores nyhedsbrev.

torsdag, januar 17, 2008

Gennembruddet for web-TV trækker ud

Web-TV har ikke for alvor fået sit gennembrud endnu, men det kommer, vurderer mediebureauer. En håndfuld medier er allerede kommet godt i gang.
Af Catrine Madelaire, Business 15/1

Web-TV er i sin vorden, og det er blot et spørgsmål om tid, før gennembruddet kommer, og før medierne kan tjene gode penge på web-TV. Det vurderer mediebureauet Mediacom, der peger på, at der er store kommercielle muligheder i web-TV.

»Der er store kommercielle muligheder i web-TV for mediehusene, fordi annoncerne i langt højere grad end på almindeligt TV kan målrettes de enkelte seere. Så det er noget, de bliver nødt til at tage meget seriøst,« siger Henrik Løwe, direktør for Interaktiv, Mediacom.

Han peger på Ekstra-Bladet, Børsen og Comon som de medievirksomheder, der er længst fremme med udviklingen af web-TV. »De har alle sat ressourcer af til studier og til at lave egne produktioner. De er langt fremme,« siger Henrik Løwe, der desuden peger på DR, som en spiller, der er med forrest i feltet.


»DR Update adskiller sig en del fra TV 2, fordi DR laver en ny version af nyhederne, som kun er produceret til nettet, og det gør de godt. TV 2 har ikke skræddersyet programmerne til nettet,« siger Henrik Løwe.

Læs resten af artiklen her.